Nattisen

Alla inlägg under maj 2015

Av Nathalie - 31 maj 2015 14:09

Heej!
Idag är det söndag (Morsdag!!) vilket innebär att det är måndag imorgon så då får man göra det bästa av idag då. Just nu är hos min styvsysters farmor och farfar. Vi har ätit fika (våfflor, kex, rulltårta)
Sen ska min lillasyster och min mamma åka till ett kalas och min styvpappa, styvsysters och jag ska till ikea för att lämna tillbaka en sak. Ikväll ska jag till Bigbowl och spela bowling för att det är morsdag och sen ska vi till T.g.i.f (thanks god its Friday) på en södag. Yay.
Ps! Idag är det bara 9 dagar kvar tills jag slutar skolan!!

Kram Natta

Av Nathalie - 30 maj 2015 14:32

Hej!

sorry för att jag inte har skrivit på hela veckan.   

Jag har haft lite fullt upp.

Jag har varit i måryd. Ni vet säkert inte vad måryd är. Det är ett naturresarvat där man är kan håva i en liten å med fiskar och kräftor. idag har jag inte gjort något speciellt.

jag tror inte att jag har så mycket mer att säga såå.

ja kolla in min bffs blogg 

beccablogg.bloggplatsen.se

 ses  

Av Nathalie - 24 maj 2015 13:01






Hej!

Nu är det dags för att utsee ännu en fluff som tyvärr åste lämna tävlingen.

Nr.2 

nu finns det bara 5 kvar och om ni vill ha kvar eran favorit måste ni kommentera vem ni vill ska åka ut annars kan det vara så att just den som ni vill ska vinna kommer att åka ut.

Lycka till!

  



Av Nathalie - 24 maj 2015 08:22

OMG!!!
Måns vann!!!
Vad tyckte ni?
Skulle Måns vinna?
Jag tyckte att han gjorde ett fantastisk framförande den sötise!

Av Nathalie - 23 maj 2015 09:56

Heej!
Nu är det lördag och igår kom jag hem från Stockholm.
Vi åkte tåg och kom hem typ klockan 16.00
På torsdagen var jag på Grönan och åkte den stora slänggungan, Eclipse. Jag åkte några berg och dal banor och vi hade jättekul. En i min klass vann till och med en stor plopp!
Vi var på Naturhistoriska museet och såg på Cosmonova. Det är typ en 3D biosalong där du tittar upp i taket. Det var supercoolt. Jag tog flest bilder med min kamera så därför så har jag inte så många bilder att visa.
Idag så ska jag fira min lillebror som har fyllt 3 år. Han fyllde år på onsdagen då jag åkte så vi fick fira honom idag. Ikväll ska jag se Eurovision finalen. Hoppas att Måns vinner. Vem tycker ni ska vinna?

Bay, natta

Av Nathalie - 21 maj 2015 08:49

Hej!
Gissa var jag är?
I Stockholm!!
Vi har varit på slottet, i livrustkammaren och i gamla stan.
Vi bor på en båt som heter Chapman och ikväll så ska vi till grönan!!
Vi ska åka hem imorgon med tåg som tar ca 4-5 timmar så jag kommer säkert att blogga då.

Här kommer lite bilder

Vi ses!

Av Nathalie - 15 maj 2015 19:58

Hej!

Nu var det äntligen dags för ett recept.

jag har gjort maränger och tänkte skriva ner receptet så att ni också kan göra dem och njuta.


Du behöver:


3 äggvitor

1 dl Socker


Gör så här:

Sätt ugnen på 100 grader

Knäck äggen och häll i äggvitorna och 1/2 dl av sockret. 

Vispa tills det blir en tjock skum smet och häll i resten av sockret och vispa hårt.

när smeten är klar ska du kunna hålla skålen uppochner över ditt huvud utan att något faller ut.

då är den klar.

lägg bakplåtspappaer på en plåt och spritsa ut marängerna med en sprits med jämna mällanrum.

låt dem stå inne i ca 45-50 min och ta ut .

låt dem stelna och svalna i ca 10 min och plocka sedan av dem.

Klart!


*hoppas at ni gillade detta receptet och om ni vill att jag ska testa något annat recept så kommentera.


bay bay  

Av Nathalie - 15 maj 2015 13:18

Glömde skriva att jag kommer att börja blogga iallafall 2 gånger i veckan.
Och tävlingen med figurerna kommer jag att ladda upp en varannan vecka

Bara så att ni vet.

/Natta?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Då är det snart dags för finalen i Fluffarnas Fluff! Vi vill att ni ska kunna ta tid på er att välja ordentligt så redan nu kan ni börja rösta. Antingen på Pandan Pupu eller på Katten Wuwu. Vem ska vinna?
 Pandan Pupu
 Katten Wuwu

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards